четвер, 7 березня 2013 р.

, , , ,

Список прав відвідувача. Джуді Ренд

Важливі потреби людини з точки зору відвідувача за Judy Brand

Коли ми витрачаємо час сидячи за столом на зборах та зустрічах, тоді легко забути про те, що відвідувачі це живі люди. В наших офісах, ми бачимо власні проблеми та власні потреби. В наших офісах, відвідувачі стають лише безліччю брудних відбитків, користувачами будівлі музею, що зношують килимове покриття, яке постійно вимагає заміни. Як же нам повернутися до того, щоб бачити відвідувачів, як живих людей?
Ось чому я написала цю статтю під назвою "Список прав відвідувача: важливі потреби з точки зору відвідувача".
Philadelphia visitor center
  • Комфорт - задовольнити мої основні потреби
Відвідувачам потрібно швидкий, легкий, очевидний доступ до чистих, безпечних, безперешкодних вбиралень, столів для їжі та пелинальних столів, а також багатьох місць для перепочинку. Їм також потрібний повний доступ до експозиції.
  • Орієнтація - Дозвольте мені легко орієнтуватись і знайти свій шлях
Відвідувачі повинні відчувати власне оточення. Чіткі знаки та добре спланований простір допоможе їм зрозуміти, чого очікувати, куди піти, як туди дістатись і що там є.
  • Доброзичливість/Приналежність - Дозволь мені відчути себе потрібним
Дружній та помічний персонал легко допоможе уникнути проблем. Якщо вони бачать свою представленість у виставках та програмах, а також серед персоналу (волонтери), то відвідувачам легше відчути свою приналежність.  
  • Задоволення - Я хочу розважитись
  • Відвідувачі хочуть провести добре час
Якщо відвідувачі натрапляють на перешкоди ( такі як поламані частини експозиції, діяльність до якої вони не можуть долучитись, лячні підписи), то вони можуть відчути себе розгублено, нудно, спантеличено.
  • Соціалізація - Я прийшов провести час з друзями та сім'єю
Відвідувачі приходять провести час із друзями чи сім'єю (або долучитись до соціуму в цілому). При цьому вони очікують нагоди поговороти, взаємодіяти, поділитись досвідом і виставки можуть становити основу для цього.
  • Повага - Сприймай мене таким, який я є і те що я знаю.
Відвідувачі хочуть бути сприйнятими зі своїм багажем знань та зацікавленостей. Вони не хочуть виставок, підписів чи персоналу, що виокремлюють їх, ставляться зверхньо чи роблять, щоб відвідувачі почувались безпорадним.
  • Комунакація - Дозволь мені зрозуміти, а також виговоритись
Відвідувачам потрібні акуратність, честність та чіткість комунікації від підписів, програм та персоналу. Вони хочуть задавати питання, чути і висловлювати різні точки зору.
  • Навчання - Я хочу навчитись чогось нового
Відвідувачі приходять ( і приводять своїх дітей) "навчитись чогось нового", але вони навчаються в різні способи.  Це дуже важливо знати, як відвідувачі навчаються, оцінити їхні знання та зацікавленості. Контроль над відволікаючими моментами (таких як натовп, шум, перенасичення інформацією) також сильно допомагає.
  • Вибір та контроль - Дозволь мені вибрати, дай мені певний контроль
Відвідувачам потрібна певна автономія: свобода вибору, відчуття певного контролювання, можливість торкатись і підійти якомога ближче. Вони повинні використовувати власні тіла і рухатись вільно по музею.
  • Випробування та впевненість - Дай мені випробовування і я знаю, що впораюсь
Відвідувачі хочуть відчути певні здобутки. Дуже легке завдання стане нудним, а дуже тяжке - клопотом. Надання широкого кола можливостей задовольнить їхній широкий рівень навичок.
  • Ревіталізація - Дозволь мені піти відновленим
Коли відвідувачі зфокусовані, цілком залучені і насолоджуються собою, час завмирає і вони почуваються "відновленими": текуче відчуття того, що виставка надихає.

Переклад: Червоний Євген
Judy Rand The Visitor's Bill of Rights // Reinventing the museum: the evolving conversation on the paradigm shift. 2nd ed. Altamira press pp. 315-316

0 коментарі:

Дописати коментар