Стандарти для музейних експозицій та їх індикатори
Виставки - це публічне лице музеїв. Ефективна презентація колекцій та інформації на виставках є унікальною діяльністю музеїв, і через свої виставки більшість людей знає музеї.
Музейні виставки є комплексом, висловлюючись скромно, що вимагає часу, енергії та професійності багатьох людей. Сьогодні музеї розуміють, що ефективне планування, менеджмент ресурсів, дослідження та інтерпретація, збереження колекцій, маркетинг, мерчандазинг, дизайн та виготовлення, публічні програми, публікації і фандрайзинг все це вносить свою частку в місію музею. Тим не менше, є необхідність, нас як професіоналів, не втрачати розуміння важливості експозицій, як окремого елементу.
Стандарти для музейних експозицій
Виставка є успішною коли вона фізично, інтелектуально та емоційно заангажовує своїх відвідувачів. Якщо все узгоджується із планом експозиції, то це і є результат успіху. Грамотно побудована виставка не потрубеє демонструвати всі ці властивості. План повинен бути радше описовим, ніж канонічним. Але є невелика частка елементів, що є чи могла би бути обов'язковою для якісного експозиційного дизайну. Ми повинні завжди дозволяти собі рішучість для, часто блискучих, відхилення від норм.
Наступні стандарти для музейних експозицій організовані в шість основних категорій і з описами складової ефективності для кожної категорії і досягнення стандартів категорій, що можуть бути використані у виставках.
1. Обізнаність аудиторії
Чи аудиторія відреагувала добре на виставку і чи зворотна реакція досягла цілей, які були поставлені перед виставкою?
Досягнення стандарту відображається в наступному:
Comcast building. Philadephia |
- Є переконливі докази, що виставка досягнула поставленої, для своєї аудиторії, мети чи/або є переконливі докази що виставка перевершила покладені цілі і результат непередбачуваності є позитивним досвідом для відвідувачів.
- Рішення щодо вмісту, способу вираження і дизайну базуються на рішеннях для призначеної аудиторії.
- Відвідувачам надана інформація в різноманітних формах для задоволення різних потреб. Якщо ні, то чому?
- Виставка спроектована задовольнити потреби, як тих хто хоче лише поверхневу інформацію, так і для тих, хто ладний присвятити більше часу виставці. Якщо ні, то чому?
2. ВмістЧи виставка містить в собі інтеграцію наповнюючих елементів
Досягнення стандарту відображається в наступному:
- Предмет відповідає формату виставки, разом з використаними колекційними об'єктами, середовищем, феноменальністю та іншими значеннями фізичної презентації вмісту
- Важливі ідеї, що базуються на відповідному авторитеті є чітко висвітленими через референцію до об'єктів на виставці.
- Вміст відображає сучасний рівень знань про предмет.
- Тематика виставки є актуальною чи виставка привносить інтерес до важливості предмету.
- Є достатня кількість об'єктів для висвітлення необхідної теми
3. Колекції
Чи норми збереження об'єктів та норми охорони відповідно використані.
Досягнення стандарту відображається в наступному:
• Об'єкти є відповідно змонтовані4.Інтерпретація/Комунікація
• Вимоги необхідним умов збереження ( рівень світла, контроль клімату) та охорони досягнуті.
Чи інформація/повідомлення є чітким і зв'язаним?
Досягнення стандарту відображається в наступному:
• Назва виставки відповідає предмету і звучить привабливо (заманливо)
• Ідея чи набір ідей чітко висловлені і ці ідеї зрозумілі для відвідувачів
• Важлива частка предметів, що відповідає тематиці, висвітлена. Якщо ж ні, то має бути дуже вагома причина
• Наявний логічно зв'язаний формат, який легко прослідковується в представленні інформації та отримання відповідей.
• Припущення та точки зору є чітко відділені від фактів. Не варто подавати дефінітивних відповідей, якщо це не шкодить тематиці виставки. Підняття питань та наявність площини для їх обговорень повинно бути достатнім
• Особливі теми чи індивідуальні об'єкти повинні відображатись відповідно до їхньої значимості
• Інтерпретаційні медіа (підписи, світло, інтерактивні елементи, тощо) має відповідати цілям, наповненню та залученій аудиторії
• Виставка є захоплюючою. Зусилля, що затраченні на те, щоб зробити предмет цікавим, виправдовуються коли, через забезпечення привабливим представленням теми, є можливості встановлення особистісних взаємозв'язків та значень
5. Дизайн та виготовлення
Чи медіа (виставкові елементи) і їх значення у просторовому розташуванні, дизайні і фізичному показі використані відповідно до теми виставки, її предметності, колекції та аудиторії.
Досягнення стандарту відображається в наступному:
6. Ергономічність: людські комфорт, безпека та доступність
Чи виставка є фізично доступна для всіх? Чи почувають відвідувачі себе комфортно і безпечно на виставці?
Досягнення стандарту відображається в наступному:
В той час як виставки досягають рівня професіоналізму, кожного року є декілька виставок, що досягають досконалості перевершуючи стандарти практики в умінні інтерпретації. Також це стосується дизайну, що вдосконалюється шляхом застосуванням інновацій, що розширюють межі прийнятої музейної практики. Такі експозиції є вельми відомими і оперують як моделі музейних експозицій. Музеї, щоб змінити досвід відвідувачів, часто посилаються на них.
•Елементи дизайну (колір, кольорова графіка, фурнітура) присвячені і підтримують основну ідею виставки та її тон
• Орієнтири на початку і впродовж виставки надають відвідувачам концептуальний, фізичний і емоційний настрої виставки. Просторова організація підкріплює експозиційну організацію
• Напрямки руху по експозиції є очевидними для відвідувачів і підтримують екпозиційний поділ інформації та досвіду
• Для кожного елементу експозиції (фурнітура, аудіо-візуальні матеріали, друковані матеріали) використання матеріалів та якість виготовлення відповідає дизайнерській концепції аудиторії, тривалості виставки та її бюджету
6. Ергономічність: людські комфорт, безпека та доступність
Чи виставка є фізично доступна для всіх? Чи почувають відвідувачі себе комфортно і безпечно на виставці?
Досягнення стандарту відображається в наступному:
• Якщо виставка містить проблемні моменти (матеріали), то відвідувачі мають бути повідомленні і вирішити чи хочуть вони її побачити чи ні
• Настанови необхідно давати при потребі, завжди. Настанови мають бути чіткими та зрозумілими
• Наявність сидячих місць, якщо є можливість
• Підписи є заохочуючими, інформативними, розбірливими та легко зрозумілими
• Виставка доступна повністю, доступна для всіх відвідувачів і потреби всіх потенційних відвідувачів враховані
Індикатори досконалості в музеї
Museum of Native Americans. |
Деякі особливі індикатори виставкової досконалості є:
• Аспект виставки є інноваційним в певному розумінні
•Виставка пропонує нове бачення чи нове розуміння предмету
• Виставка презентує нову інформацію
•Виставка синтезує і провокує наявне знання і/або колекційні матеріали в провокативний спосіб
• Виставка включає використання інноваційних медіа, матеріалів чи інших елементів дизайну
• Виставка є особливо красивою, властиво виключно їй породжувати персональну, емоційну відповідь і глибоко запам'ятовуватись з конструктивної точки зору
• Виставка викликає відповіді від відвідувачів , що є доказом трансформації досвіду. Такий досвід часто характеризується так: Це було чіпляюче. Виставка відкриває очі. Я ніколи вже не буду дивитись на ХХХ в той самий спосіб. Мене переповнює натхнення. До мене на кінець дійшло!!
0 коментарі:
Дописати коментар