Феномен сучасного музею вже давно вийшов за межі вітрин шаф і експонатів. Сьогодні вже важно описати межі, де закінчується музейна діяльність і цьому є численна кількість доказів. Ще в далекому 1971 році Duncan F. Cameron в своїй статті Музей - храм чи форум (The museum, a Temple or the Forum) розкриває сутність музейної справи. Він стверджує, що музеї повинні трансформуватись у відкрите середовище для суспільства, бути доступним і зрозумілим кожному. І це було справді далекоглядним поглядом з далеких 70-их, де все ще більшість музеїв становили установи академічного типу закриті, з незрозумілими текстами, зверхньо повчали відвідувачів. Тому і у назві статті, було метафорично використано "храм", як місце, куди люди приносять своє "поклоніння". Сьогодні музей повинен перетворитись із наставника у друга, партнера для відвідувача, так само як і відвідувач є другом для музею. Ці симбіотичні відносини є єдиним шляхом до розвитку музеїв. Без відвідувачів, їхньої думки вони нічого не варті, так само як і не варте все культурне надбання без людей. Якщо це надбання ніхто не може відповідно оцінити, то воно становить лише звуки, тканини, посуд і нічого більше. Тому музей, як зберігач культурного надбання і відвідувач, як його споживач є нерозривними речами.
За допомогою сучасних технологій найбільш прогресивні музеї встановлюють новий тип взаємозв'язків із своїми відвідувачами. Це можна називати інтерактивні методи музейної справи, але варто зауважити, що вони вже давно перейшли межу - компютер-людина. Ці зв'язки стали настільки складними і стають настільки органічними, що їх важко описати і важко класифікувати. Взяти до прикладу один з останніх проектів Манчестерського музею (Manchester Museum http://www.museum.manchester.ac.uk/), коли за допомогою сучасних компютерних технологій відвідувач здатний проектувати тактильні відчуття і координувати їх із зображенням на екрані. Це вже більше ніж просто копія. Цікаво було б запитати враження відвідувачів від використання даної технології і зрозуміти, який досвід вони отримали від її використання.
Іншим цікавим феноменом проекту є зміщення фокусу презентації з об'єкту на представлення процесу. Ми бачимо процес створення музейного об'єкту, коли і сам процес є музейним об'єктом. Що це - ноу-хау чи сучасні тенденції розвитку сучасного музею? Якщо добре роздивитись, то відповідь очевидна.
Додаткові посилання по темі:
http://futureofmuseums.blogspot.com/2013/01/reaching-behind-glass.html
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.2151-6952.1971.tb00416.x/abstract
http://www.chromeweblab.com/
0 коментарі:
Дописати коментар