Деякі музеї вже прийняли, а більшість лише починають приймати концепцію “нової музеології”. Перед ними стоїть ряд випробувань, що
повязані з цією трансформацією. Якщо в минулому основними завданнями
стояли висока спеціалізація, централізація роботи, виконання
короткотермінових завдань, інституційна незалежність, то сучасні музеї
намагаються вирішувати свої завдання шляхом формування нових поглядів,
переосмисленням старих знаннь і поглядів, при яких формуються абсолютно
нові і незвідані грані відображення реалій. Енциклопедичні знання знову
набирають ваги в музейному середовищі, але вже у новій формі. Куратори
намагаються створити новий продукт шляхом поєднання фактів і розуміння
їх причинно-наслідкових звязків на основі нових наукових досліджень та
етично-моральних стандартів, щоб відійти від форми представлення
відокремлених енциклопедичних фактів. Єдино можливим шляхом такого
розвитку є різнобічна кооперація з найширшим колом людей та організацій.
Ця тенденція проявляється у всіх сферах практичної музеології - від
створення виставок, визначення місії музею, прийняття різноманітних
рішень, внутрішньої та зовнішньої діяльності музею. Всі ці тенденції
можна спостерігати на різних етапах розвитку у кожному музеї. При цьому
виникають нові стандарти музейної роботи, які повязані не тільки зі
зміною основної концепції музейної діяльності, але й змінами в
оточуючому світі. Першочерговими принципами діяльності стають етичні
норми, ощадне використання ресурсів та енергії, ресайклінг, тощо. Згідно
цього музеї повинні виступати взірцем і подавати приклад “стабільного
розвитку” для громади і її окремих членів. Вони виконують роль наочного
прикладу роботи концепції “нової музеології” і демонструють способи її
осмислення та реалізації . Трансформацію музею за концепцією “нової
музеології” вимагають час і суспільство, тому рано чи пізно всі музеї
повинні перейти до неї або просто зникнути з культурної карти міста,
країни чи світу.
0 коментарі:
Дописати коментар