понеділок, 20 травня 2013 р.

Філософія освіти в музеях



Carnegie Natural History Museum (Pittsburgh, PA)

Якими музеї повинні бути завтра і яку філософію сповідувати? - це питання турбує музейних професіоналів всього світу. Безсумнівно, протягом останніх 20-30 років ми спостерігаємо значний зсув фокусу з колекціонування об'єктів до навчання та виховання за допомогою цих об'єктів. Музеї всього світу намагаються бути якомога відкритішими для суспільства і надавати відмінні послуги, основою яких є неформальна освіта. Але ця загальна теза не надає чіткої відповіді на поставлене нами проблему. Спробуємо проаналізувати загальні тенденції, які сповідують світові музеї та організації, що так чи інакше пріоритетними для їх діяльності.
Institute of museum and library servises (US)  разом із Асоціацією дитячих музеїв  в 2006 році започаткувала ініціативу "доброго росту" ( good to grow), що включає в себе висвітлення проблем споживання здорової їжі. Вплив таких ініціатив на перший погляд непомітний, але проявиться він пізніше у свідомості тих дітей, які виросли, але відвідували музей в дитинстві. Така програма має амбітний характер, але з часом здатна змінити звички цілої країни в ставленні до здорового харчування, що є, наприклад, проблемою номер один в США. В світі, як і в Україні існує безліч проблем на які музеї можуть спробувати дати відповідь. 

Навіть в розвинених країнах існують загальнонаціональні тенденції незадоволення якістю освіти в державній системі. Високі ціни і при цьому низька якість освіти не виправдовує сподівань учнів та студентів, що створює поштовх до пошуку альтернативних джерел знань. Сьогодні світова спільнота переосмислює цінність онлайн освіти. Саме тому значно зросла кількість онлайн курсів - MOOC (Mass open  on- line course), таких як Coursera,  Khanacademy, тощо.  Відкриті масові онлайн курси провідних університетів дають можливість вчитися у професорів найкращих університетів світу при цьому маючи доступ з будь-якої точки планети, де є інтернет покриття. Цю тенденцію перейняли вже деякі провідні музеї США - Американський природничий музей (American Natural History Museum, Нью-Йорк),  Музей сучасного мистецтва МОМА (Museum of Modern Art, Нью-Йорк) та Eксплораторіум (Сан-Франциско). Вони вже включаються в процес формування освітнього контенту, щоб залишатись затребуваними та актуальними організаціями.


Які висновки варто зробити з вищенаведених фактів? Музеї в своєму стратегічному плануванні повинні зважати на світові тенденції та активно їх використовувати, щоб передбачити майбутні події, йти в ногу з часом і не залишитись поза увагою суспільства.  Музейні інституції повинні усвідомити свою важливу роль, як осередків життєвих цінностей для широкої аудиторії. Неформальна освіта набирає другого дихання та набуває нових цінностей серед громадськості, так само як і он-лайн освіта. Відображення старих проблем в новому світлі та пропагування нових цінностей є ключовими для музеїв сьогодні. Залишається чекати коли українські музеї зрозуміють важливість таких трансформацій!?!?

Посилання по темі:
http://www.mooc-list.com/
https://www.coursera.org/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-qvmEwsRGmc
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=36lBLoJgzR4


0 коментарі:

Дописати коментар