четвер, 10 січня 2013 р.

, , , , ,

Логотип музею

Логотип музею. Що це? Це проста забаганка музею чи його герб? Наскільки він потрібний музею? Який дизайн вибрати для логотипу? Всі ці питання турбують музейну спільноту дуже часто, тому спробуємо розібратись і дати відповіді на вище поставленні питання.
Логотип музею сучасного мистецтва
Згідно сайту http://dictionary.reference.com/ лого або логотип - це графічна або символьна презентація імені компанії, торгової марки, абревіатура, часто унікально розроблена для легкого розпізнавання. І всі популярні компанії мають логотип. Згадаймо тільки надкушене яблуко Епл,  невідома хвиля Найк, п'ять кілець Олімпійських ігор. Все це добре відомі нам марки і нам вистачає сотих долей секунди для їх розпізнавання. Тоді як текстова інформація передбачає зчитування і сприйняття, розпізнавання графічного рисунку проходить набагато коротший шлях в нашому мозку. Навіть словесні лого Гугл, Скайп, Фейсбук нами сприйматься вже як графічна інформація, а не символьна, адже вони мають свій шрифт і кольорову гаму. І музеї давно використовують цю стратегію суспільної впізнаваності за допомогою логотипів.
Логотип одного із Смітсонівських музеїв - Природничого
Згадаймо найпопулярніші з них -  Смітсонівське "сонце", чи Музей сучасного мистецтва в Нью-Йорку - MoMA, чи навіть символічне N Природничого музею в Лондоні. Всі вони добре впізнавані. Та навіщо ж музеям логотип? Музей намагається створити свою ідентичність, він намагається підкріплювати свої дії візуальними знаками, де всі проекти і вся діяльність буди сприйматись громадськістю. Це підпис своєї роботи, що в свою чергу накладає на музей відповідальність за неї. Логотип - це також і запрошення. Якщо музей здобув чудову репутацію в громадських колах, то відвідувачі одразу будуть знати, що матеріал, акція чи виставка є вартою того щоб її побачити. Це скорочує час відвідувача на пошуки додаткової інформації про наступаючу подію. Власне тут логотип виконує свою першочергову роль - швидкої передачі інформації вже про те, хто причетний до події, де вона відбудеться (в більшості випадків) і якого характеру вона буде. Весь цей інформаційний код закладений лише в невеликому зображені під назвою логотип.
Далі постає питання: як вибрати його дизайн? Стосовно цього існує багато літератури та інтернет матеріалів. Можна зазначити лише одне - він має бути достатньо простим, ненав'язливим і легко запам'ятовуватись. І звичайно, він має ідентифікувати музей.  Для більшого натхнення тут представлено приклади логотипів різних музеїв. Думаю, варто з'єднати творчий запал, креативність і дані попередньої оцінки громадської думки для створення логотипу, який будуть впізнавати всюди. Але варто пам'ятати: не логотип творить музей, а музей творить логотип, самого себе і збирає людей довкола себе.
Бруклінський музей. Лого
PS: Ліворуч приклад дуже вдалого логотипу для музею. Він водночас є і сталим, яким має бути логотип для впізнаваності, і динамічним, адже міняє свою зовнішню оболонку.


Література по темі:


  1. Seyed Mahmoud, Shabgoo Monsef, Javad Mousavian Seyyed, and Shahram Gilaninia. 2011. The role of logo redesign in creating brand value. Journal of Management and Strategy 2, (2): 46, 
  2. Sean Adams,Noreen Morioka,Terry Lee Stone / Logo Design: A Hands-On Guide to Creating Logos
  3. Gareth Hardy / Smashing Logo Design: The Art of Creating Visual Identities
  4. http://www.bbmg.com/news-its-how-we-live/2011/03/dynamic-identity-systems-trend-or-an-evolution-in-the-principles-of-logo-design/
  5.  Logos : logo, identity, brand, culture Crans-Pres-Celigny, Switzerland : Roto-Vision, c1999. In English. ISBN 2880463289 

0 коментарі:

Дописати коментар