понеділок, 19 серпня 2013 р.

Музеї та соціальні мережі: нові можливості

Втілення в життя креативних ідей та підтримання світових музейних трендів забезпечить музеям актуальність. Одним з сучасних методів музейної діяльності та новим трендом, особливо на території України, є використання музеями соціальних мереж, як засобу залучення аудиторії, поширення інформації та налагодження двостороннього діалогу між музеєм та зацікавленими особам. В даній статті висвітлено нові можливості і пов'язані з ними проблеми, що постали перед музеями та їх працівниками у процесі використанні соціальних мереж.
У XXI ст. пошук нових методів і нових стандартів роботи музеїв переходить на новий рівень - цифровий. Використання сучасних технологічних засобів, зокрема таких як соціальні мережі, передбачає  наявність як нових можливостей, так і, пов’язаних з ними, труднощів. Музеї можуть успішно використовувати соціальні мережі для розширення своєї аудиторії, розробки і запровадження неформальних методів навчання, створення нових стандартів розвитку та маркетингу, а також для формування нового рівня відносин між музеєм та представниками його цільової аудиторії.
Сьогодні соціальні мережі утворюють єдину платформу для взаємодії різних прошарків суспільства. Так, наприклад, число користувачів найбільшої соціальної мережі Facebook (www.facebook.com)  на початку жовтня 2012 року сягло відмітки в 1 мільярд індивідуальних користувачів і продовжує рости. Тобто кожна сьома людина планети має свій віртуальний профайл, наявність якого стала неодмінним атрибутом глобальної культури сьогодення. Рівень присутності людей в соціальних мережах з кожним днем невпинно зростає. Найбільше українських користувачів об’єднує російська соціальна мережа в ВКонтакте, яка за різними даними становить налічує 12-13 мільйонів.  Користувачі проводять свій час в соцмережах, спілкуючись, розвиваючи дискусії, шукаючи цікаві теми та новини. Беручи до уваги цей факт музейне співтовариство повинно розуміти що це надзвичайно велика потенційна аудиторія, яку можна залучити до музейного процесу.
З розширенням можливостей всесвітньої мережі і розвитком цифрових технологій вся система освіти і методи навчання мають бути переглянутими як школами, так і культурними інститутами (зоопарками, бібліотеками, музеями прим.авт.). Якщо еволюція навчального процесу передбачає включення соціальних мереж в навчальний процес, то вона вимагає розуміння того, як учні та студенти засвоюють знання і розробки відповідної методики [Russo at al., 2009]. Музеї мають можливість вже сьогодні планувати використання соціальних мереж для виконання своєї просвітницької місії.

Продовження читайте в наступному номері "Музейний простір"

0 коментарі:

Дописати коментар